top of page
meloÅŸum resim.jpeg

Melek Polat

Tuba ve Zakkum

Yayınlanma Tarihi : 28 Ekim 2022

Yazıyı Değerlendirin
KötüFena DeğilİyiHarikaMuhteşem

TÜREYÄ°Åž DESTANI:

​

Kayra Han: “Artık sen günahlı oldun. Bana karşı geldin, kötülük düÅŸündün. Bundan sonra sana uyanlar, senin gibi kötülük düÅŸünenler senin gibi kötü kiÅŸiler olacak. Bana uyanlarsa iyi ve pak kiÅŸiler olacak. GüneÅŸ ve aydınlık yüzü görecek. Bundan sonra senin adın Erlik olsun.

Günahlarını benden saklayanlar senin adamın olsun. Günahlarını senden saklayanlar benim adamlarım olsun.” dedi.

​

Erlik ’in canı sıkıldı. Hele bir gidip ÅŸu insanı göreyim dedi. Kalabalığın yanına vardı. Erlik, “Kayrahan bunları nasıl yarattı acaba? Bunlar ne yer ne içer? “ diye düÅŸündü. Ä°nsanlar aÄŸacın yemiÅŸlerinden yemeye baÅŸlamıştı. Erlik baktı ki insanlar aÄŸacın yalnızca bir yanındaki yemiÅŸleri yiyorlar. Öteki yanındakilere elini sürmüyorlar.

Ä°nsanlara bunun nedenini sordu. Ä°nsanlar ÅŸu yanıtı verdi. “Tanrı bize o yandaki yemiÅŸlerden yemeyi yasakladı. Biz yalnızca tanrının izin verdiÄŸi aÄŸacın gün doÄŸusundaki yemiÅŸlerden yiyoruz.” Erlik insanlardan DoÄŸanay denilen erkeÄŸe yaklaÅŸtı. Ona “Kayrahan size yalan söylemiÅŸ. Asıl yasakladığı yemiÅŸlerden yemeniz gerekir. Onlar daha tatlıdır. Bir deneyin göreceksiniz.” dedi.

​

Türk mitolojisinde, TüreyiÅŸ Destanı’ndaki anlatım göksel metinlerdeki gibi sembollerle anlatılmıştır. Âlemlerde Allah’ın yarattığı çeÅŸitli formlarda varlıklar vardır. Åžeytan, madde üzerinde egemen olan bir varlıktır. Ä°nsan yaratılan yeni bir bedenli varlık olarak madde âleminde yerini alır. Ancak ÅŸeytan, insan ondan sonra yaratıldığı halde Allah’ın ruhundan üflenmiÅŸ, dünyaya hükmeden halifeler olmasına karşı olur. Allah’a bir ÅŸekilde insanın, bu ÅŸerefi hak etmediÄŸini kanıtlamak ister. Bunun için insana daha tanıyamadığı, bilmediÄŸi yerden yaklaşır. Nefsine seslenir âdemoÄŸullarının.

​

Bir önceki yazımda, Tevrat ve Ä°ncil'de yer alan "Bilgelik AÄŸacı'ndan" bahsetmiÅŸtim. Åžeytan, insanın bu aÄŸaca yaklaÅŸmasını bekler. Bu aÄŸacın Kur’an’daki adı Zakkum AÄŸacıdır. Ä°nsan, Bilgelik aÄŸacına yaklaÅŸtığında, ÅŸeytan onlara nefsini tanıtır. Yani küçük bir çocuk gibidir insan. Ä°lk defa öfkesi, korkusu, ÅŸehveti ile tanışır. Tabi ki madde ile de tanışır. Onun süsüne, püsüne aldanır. Zamanla, maddeden (fizik, kimya, matematik) yararlanmayı, bilimi öÄŸrenir. Ancak iblis insana bunları sunarken bunun ile Allah’ın sistemine baÅŸkaldırmayı aklına koyar. Ä°nsan’ a tanrılar, malikler olmayı vadeder.

​

Åžeytan ona vesvese vermiÅŸ ve demiÅŸti ki: Ey Âdem! Sana ( yediÄŸin takdirde ebedileÅŸeceÄŸin) ebediyet aÄŸacını ve tükenmeyecek mülkü göstereyim mi? Taha /120

Ondan yediler, edep yerleri kendilerine göründü ve cennet yapraklarıyla üzerlerini örtmeye baÅŸladılar. Âdem, Rabbine isyan etti, ÅŸaşırdı. Taha/121

​

Åžeytan, Âdem’e hayatına kimseden emir almadan ve kurallara uymak zorunda kalmadan tanrı gibi olabileceÄŸini fısıldadı. Misal telepati yapmasına gerek yoktu. Onun yerine telefon bu gereksinimini karşılayacaktı. Allah’ın gücüne ihtiyaç olmadığını onları madde de var edip aynı güce ulaÅŸabileceklerini söylediler. Yani ÅŸuan teknoloji dediÄŸimiz ÅŸeyi, vasıta kılarak bunun mümkün olduÄŸuna inandırdılar.

​

Ä°nsanlar bunun üzerine ÅŸeytanın yalanlarına kanıp nefislerine pek cezbedici gelen Bilgelik AÄŸacı’ndan beslenmeye baÅŸladılar. Bu aÄŸaçtaki güç insanın nefsini doyuruyor ve iÅŸtahını her geçen gün biraz daha kabartıp, azgınlaÅŸtırıyordu.

​

Saffat 62-66: Allah buyurur. Åžimdi iyi düÅŸünün! Cennette böyle bir kabul ve ağırlanma mı daha iyidir, yoksa cehennemlikleri bekleyen zakkum aÄŸacı mı?

Biz onu zalimler için bir imtihan ve azap sebebi kıldık.

O, kızgın alevli cehennemin ta dibinde bitip çıkan bir aÄŸaçtır.

Meyveleri, ÅŸeytanların baÅŸları gibi korkunç ve tiksindiricidir.

Cehennemlikler bundan yer ve karınlarını tıka basa bununla doldururlar.

​

Ä°nsanların geride bıraktıkları aÄŸaç ise Hayat (Tuba ) AÄŸacıdır. VaroluÅŸtan bu yana bütün ilmin kaynağı ve bütün bilginin saklandığı, ruha ait olan Levh-i Mahfuz’dur. ÇaÄŸlar çağı bütün bilgelik orada toplanır ve onun baÄŸlı olduÄŸu insana akar. Kur’an’da sembolik olarak zeytin aÄŸacına benzetilen bu aÄŸaç gerçek adıyla Tuba AÄŸacı olarak anlatılır.

​

RAD 29:  Ä°man edip salih amellerde bulunanlara, onlara Tuba (Cennet AÄŸacı) ve hakikatlerindekini yaÅŸamanın güzelliÄŸi vardır.

HADÄ°S: Tuba cennette bir aÄŸaçtır. BüyüklüÄŸü yüz yıllık yer tutar ve cennet elbisesi de onun tomurcuklarından yapılır.

Marifetname ‘de ise ÅŸöyle geçer. Hak Teâlâ sidretül münteha’da büyük bir aÄŸaç yaratmıştır. Ona “Tuba AÄŸacı” derler. O öyle bir aÄŸaçtır ki kökü arÅŸta dalları aÅŸağıdadır.

​

Yani köklerimizle baÄŸlıyız yaratana. Tıpkı anne karnındaki halimiz gibi. Åžöyle ki, anne karnında göbek kordonu baÄŸlantısıyla bütün ihtiyacımız karşılanırdı. Ä°ÅŸte, Rabbimizle olan baÄŸlantımızda bu ÅŸekildedir. Ä°lim, güç oradan gelir. Zamanında dinlediÄŸimiz efsaneleÅŸmiÅŸ insanların kerametleri gerçekti. Onlar öze ulaÅŸmış, madde dünyasından çıkmayı baÅŸarmışlardı.

​

Ölüyü diriltmek, telepati ile iletiÅŸim kurmak, tayy-ı mekân yapmak ve daha nicesi insanda var olan özelliklerdi. Oradayken birlik bilinci vardı. Ä°nsanların kalpleri dostlukla birbirine yakınlaÅŸtırılmıştı. Birbirleri arasında düÅŸmanlık, haset, riya, gıybet, hiddet ve ÅŸehvet yoktu. Ä°nsan tertemiz ve Allah’ın yüce ruhunu taşımakla ÅŸereflendirilmiÅŸti. Madde de vücut bulduÄŸu için onun gereksinimlerini de karşılıyordu ancak edep giysisini çıkarmadan. VaroluÅŸuna yakışmayanı Rabbi ona yasaklamıştı. Ä°nsanı onursuzlaÅŸtıracak her davranış ve aşırı uçlarda yaÅŸamak insana haram kılınmıştı. Ä°nsan ÅŸerefli bir varoluÅŸtu, ona göre olan her eylem, maddeden alacağı nimet ona helaldi.

​

Ey iman edenler, Allah’ın size helal kıldığı, dünyanın güzel nimetlerinden yararlanın ve bunları kendinize daha dindar olabilme sebebiyle haram kılmayın. Allah’ın nimetlerinden yararlanma hususunda aşırılığa kaçmayın. Çünkü Allah aşırı gidip sınırları aÅŸanları sevmez. Maide /87

​

Ä°nsan, ÅŸeytana uyarak deÄŸiÅŸtirdi hakikatini, artık çırılçıplaktı. Ama bu çıplaklık elbisesizlik deÄŸildi. Ä°nsanın edep elbisesini çıkarmıştı ÅŸeytan.

​

Araf 26: Ey ÂdemoÄŸulları! Åžu bir gerçek ki size, ayıp yerlerinizi örtecek ve süs olacak bir elbise indirdik. Edep elbisesi ise daha hayırlıdır. Ä°ÅŸte bu Allah’ın ayetleridir. DüÅŸünüp, öÄŸüt almaları umuluyor.

Araf 27: Ey ÂdemoÄŸulları! Åžeytan, ana-babanızı, edep yerlerini onlara göstermek için elbiselerini soyarak cennetten çıkardığı gibi, sakın size de bir fitne musallat edimesin.

​

Aslında insan cennetten kovulduÄŸu gibi dünyadan da kovdurulmaya çalışılıyor. Åžeytanın oyunu ve fitnesi bitmiyor. Bu zamanın âdemleri biziz ve zakkum aÄŸacına yanaÅŸtıkça ki bu bir imtihan aracıdır hep kaybediyoruz savaşı. Tekrar eden döngülerin sonundayız. Kendini bilmez ÅŸeytan sözcüleri “hadi tanrıcıklar olalım.” diyorlar. Ademin yerinde olsaydık ne yapardık acaba ? diye sormamıza gerek yok herhalde. Zakkum aÄŸacının meyvesinden yemeye devam. Para, mal mülk, ÅŸehvet, evlat sunarak sevdirirler materyal âlemi, tutsak ederler Âdemi. Sonra hadi tanrıcıklar olalım diye teknolojiyi kullanarak yaratırlar sanal bir âlem. Sanal dünyada beyinlerinize takmak için çipler yaparlar. KoÅŸarak kurtuluÅŸ diye cehenneminize girersiniz. Haberiniz bile olmaz.

Ä°nsan topraktan yaratılmıştır çünkü bu madde boyutunda yaÅŸaması amaçlanmıştır. Ancak madde bilgisine ulaÅŸtığında onunla Allah’a ÅŸirk koÅŸmamalı, Rabbine isyan etmemelidir.

​

Nefsini yenmeden bu teknolojiye sahip olan insan hep kendi sonunu getiriyor. Elindeki güçle kimseye baÄŸlı olmadığından her istediÄŸini yapabilen insan HiroÅŸima’ya attığı bomba gibi bilinçsizliÄŸinin sonucunda, yaratığı ve yaratamadığı ÅŸeyleri yok ediyor. Bugünkü araÅŸtırmalar Mayaların, Atlantis’in hep doÄŸal olmayan atom bombası etkisine benzer bir patlamayla yok oldukları bilgisine ulaÅŸmış durumda. Bin yıllar içinde gayet geride olan teknolojinin bir on yıl içinde zirveye ulaÅŸtığını görüyoruz. Birdenbire teknolojideki bu sıçramanın doÄŸal olmadığı aÅŸikâr. Çoktan zakkum aÄŸacının meyvelerinden yemeye baÅŸlamışız ve onun zararlarından “Ä°nsanı Kamil” olmadan kurtulamayız.

​

Tabii ki burada anlatmak istediÄŸim ÅŸey bir teknoloji, bilim ya da akıl karşıtlığı olarak algılanmamalı. Nefsini yenmeden bu teknolojiye sahip olan insanlığın taşıdığı yüksek tehlikeye iÅŸaret etmektir. Åžeytan, insanın kendini tanrı gibi görebilmesini saÄŸlamak için teknolojiyi araç olarak kullandırırken, onu zararlı bir ÅŸekilde kullanmaya yönlendiriyor. Özetle; her olay ve iÅŸte, rabbimize dayanıp sormadan doÄŸru kararlar alamayız. Åžu anda bir çocuÄŸun eline bomba tutuÅŸturmuÅŸ gibiyiz. Meraklıyız, hevesliyiz, hırslıyız, açgözlüyüz. Sonuç tabii ki belli. Bomba bu çocuÄŸun elinde tekrardan patlar. Åžeytanın pek yorulmadığı ortada. O gösterir, teÅŸvik eder sonra yoldan çekilir. Ä°nsan bilinçsizliÄŸiyle kendi kendine zulmeder.

​

Ä°brahim 14/22: Ä°ÅŸ olup bittikten sonra ÅŸeytan da ÅŸöyle diyecek: Åžüphesiz ki Allah size gerçek bir söz verdi, ben de size bir söz verdim ama sözümde durmadım. Zaten benim sizin üzerinizde bir otoritem de yoktu. Yalnızca ben çağırdım, siz de bana icabet ettiniz. Öyleyse beni kınamayın. Yalnızca kendinizi kınayın. Ne ben sizi kurtarabilirim ne de siz beni kurtarabilirsiniz! Gerçek ÅŸu ki; daha önce beni Allah’a ortak koÅŸmanızı da reddetmiÅŸtim. Åžüphesiz ki zalimlere can yakıcı bir azap vardır.

YASAL BÄ°LGÄ° VE UYARI

Sitemizde yayınlanan makale, yazı ve yorumlar, yazarın kiÅŸisel görüÅŸünü temsil eder; makalemiz.com'un resmi görüÅŸü deÄŸildir. Makale, yazı ve görsellerin kullanımından kaynaklı her türlü hukukî ve cezaî sorumluluk yazarına aittir.

Her türlü ad, görsel ve içerik hakları makalemiz.com'a aittir. Herhangi bir metin ya da bölüm sitemizin izni olmadan alınamaz. Ä°çerikler, izinsiz ve ticari olarak herhangi bir ÅŸekilde kopyalanamaz, dağıtılamaz, deÄŸiÅŸtirilemez ve yayınlanamaz.

 

Sitedeki tüm harici linkler ayrı bir sayfada açılır. Site ismi harici linklerin sorumluluÄŸunu almaz. Bu sitede yer alan reklamların yayınlanması dışında söz konusu reklam içeriÄŸi ve/veya reklam veren ile herhangi bir baÄŸlantısı, iÅŸbirliÄŸi ya da ortaklığı bulunmamaktadır. Reklam ve ilanlara konu mal ya da hizmet sunulması ile ilgili her türlü hukukî ve cezaî sorumluluk da reklam verene aittir.

makalemiz.com, yazarların gönderdiÄŸi yazıların tamamını ya da bir bölümünü yayınlayıp yayınlamamakta özgürdür.

bottom of page